Thursday, June 21, 2012

Wake Up Call

Pada pukul 7.50 pagi tadi, kenyenyakkan tido aku telah diganggu oleh ringtone " Who Says". Bile aku tgk sape yg kol, tertera nama " Bos ". Ceitttt mesti nak suruh aku masuk pagi la tue. Padahal baru semalam aku dapat keje petang. Sangat - sangat penat buat OT nie. Aku dgn mamai jawab la kol uncle. Ikut hati malas jer nak jawab tp x sampai hati pulak.

Aku : Yer, uncle. Ade ape? ( suara malas + ngantuk )

Uncle : Nana, bangun bagun. Masuk kerja pagi

Aku : Ermmm yew la. ( suara redha & pasrah )


Aku pun dengan setabah - tabahnya bangun dari tido & terus bersiap ke tempat kerja. Mentang - mentangla jarak dari rumah ke tempat kerja sejengkal. Ceh tipu la sejengkal kan. Sampai je tempat kerja, aku pun membebel la dgn Kak Ain & Aunty. Biaselah perangai aku nie. Perempuan suka bergosip. Kadang - kadang kalau aku terpaksa masuk kerja pagi mcm tadi, uncle mesej. X pun kak Ain yg mesej. Kalau aku x sampai - sampai lg, mulelah bos aku telefon, " Nana, cepat sikit. ". Risau benar aku x masuk kerja. Mase Kak Ain EL ( Emergency Leave ) 5 hari, terpaksa aku masuk pagi. Setiap pagi mesti bos aku telefon aku. " Nana, dah sampai belum ? ". Ceh pernah kowg dpt bos seconcern bos aku? Hahahaha.

1 comment:

  1. untungla tmpt keje dekat.. kalau jauh naye jer.. penat jer...

    ReplyDelete