Tuesday, November 20, 2012

Bos Mereng


Kesiannya blog nie makin hari makin lame terbiar. Sebijik mcm kehidupan tuan dye yg x terurus. Tuan dye aku la uh. Hehehe. Xpe. Aku banyak cerite best nak dikongsi nie. Terime kasih la kepada sesiapa yg bace blog aku yg merepek - merepek nie. Sesiapa nak tau perkembangan aku rajin rajinlah bace ok. Ceh mcm artis je aku nie. Hahaha. Aku mmg suke perasan

Ok. Serius Serius. Hari nie mmg malas gile nak pergi kerja. Salah satu faktor ialah mengantuk la. Faktor kedua ialah hujannnn. Mmg sedap kalau tidur waktu hujan - hujan mcm nie. Bile fikir - fikir balik bulan nie aku dah la x rajin sgt nak buat OT & akan cuti selama 3 hari. Ooooo tidakkkk nanti makin kuranglah gaji aku. Dahla bos aku si haji bakhil xnak bg elaun top up dah sbb kedai dah pasang no telefon kedai. Mmg haji bakhil. Xpe nanti aku but onar aku salah gunekan no telefon kedai uh. So aku pun membuat keputusan utk masuk pukul 2.30 ptg. Mcm mak aku ckp aku mmg adew share kat kedai uh sbb tue la boleh masuk keje sesuka hati. Hehehe.

Masuk masuk je Kak Ain ckp " Nana " dgn muke sedih. Da kenape Kak Ain nie. Rupe - rupe hari nie Kak Timah & Kak Sue cuti. Kak Ain kol aku suruh masuk awl tp aku x angkat fon. Hehehe. Dah 2 owg cuti. Kalau x, Kak Ain nak cuti. Cube bayangkan kalau aku pun jadi cuti. Mmg sakit jantung si haji bakhil uh. Selalu kalau 2 orang cuti kedai akan tutup pukul 7. Lepas aku datang aunty balik rehat. Si Amin pulak mmg pukul 6 dye masuk balik. Bayangkan dari pukul 2 setengah sampai 4 setengah aku ngn Kak Ain je jage kedai. Dan2 pulak kteowg kene serbu. Huhuhu. Mcm setengah mati pun ade.

So mcm pukul 7 lebih bos datang. Aku suruh uncle jage sekejap sbb aku nak naik ats solat maghrib. Aku ajak la aunty teman aku bkk lampu  kat floor atas. Floor atas dah la mmg scary giler. Ish x bole nak cerita la. Itulah bos aku nie sape suruh tamak sgt beli sampai 2 floor. Dipendekkan cerita lepas bkk lampu sampai kedua - dua ruang kedai terang benderang, aku suruh la aunty turun. Tinggallah aku sorang - sorang di tingkat atas. Solat pun x kusyuk sebenarnye. Mase nak lipat telekung uh aku dgr bunyi pelik. bunyinyer mcm nie " Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. ". Banyak kali pulak tue. Aku ckp xkan hantu bunyi mcm nie tp takut jgk la. Lepas uh aku dgr uncle ckp, " Nana, cepat turun. ". Ceh aku dah agak si mesti keje si haji bakhil saje nak takutkan aku. Xboleh blah dye siap tutup pintu bawah lg. Aku pun tanye aunty, " uncle kan yg buat bunyi uh". Aunty ckp " aah ". Aunty ckp kat uncle kalau aku pengsan kat atas uh mcm mane. Hahaha. Padan muke bos kene marah ngn pekerje dye sendiri. Hahaha. Si Amin lg kelaka kot. Dye cerita mase uncle buat bunyi pelik uh dye siap tinjau kat tingkap tgk adew bende lalu ke ape. Padahal itu mmg suara uncle. Hahahaha.

No comments:

Post a Comment