Thursday, February 16, 2012

Kisah Benar Akibat Dedah Aurat Di Facebook


Kisah ini mengenai seorang hamba Allah. Beliau merupakan seorang wanita yang aktif berfacebook… dalam facebook nya mempunyai banyak koleksi gambar yang tidak menutup aurat.

Selepas beliau meninggal dunia, ibunya sentiasa bermimpi beliau merayu kepada ibunya supaya delete gambar2nya yg tidak menutup aurat di facebook. Malangnya tiada siapa yang mengetahui password facebooknya, jadi kemungkinan besar rohnya tidak tenang dengan dosa auratnya yang dibiar begitu saja menjadi tatapan umum.

dan ingatlah, azab untuk kita yg sengaja membiarkan aurat kita dilihat oleh lelaki bukan mahram ialah API NERAKA!
*Cerita ini menjadi iktibar dan pengajaran buat kita, supaya usahlah letak gambar di facebook, terutama sekali gambar kita yang tidak menutup aurat dengan sempurna…. kita tak tahu bila kita akan mati… jadi, tolonglah kalau anda sayangkan diri anda, deletelah gambar yang tidak sepatutnya….
Akhir kalam, moga roh beliau dicucuri rahmat Ilahi…ameen…Al-Fatihah

So…ambilah la iktibar korang-korang semua yea….jangan sesekali mendedahkan aurat anda di dalam facebook..Share untuk semua kawan-kawan korang terutama perempuan



Nota Penting :

Kepada kwn-kwn yg dihormati lg disayangi
sesiapa yg x hide / delete lg pic aku yg free - hair dulu
sama ada di fb atau di blog
silalah berbuat demikian okes
demi keselamatan & kesejahteraan aku di dunia & akhirat
cewahhh ayat nak bombastik ajer
Aku pun terpakse remove pic-pic yg aku perasan " hot " kat blog nie
walaupun sebenarnyew sayang sgt :'(
sbb aku x nak " hot " kat akhirat kelak
Aku kan sekarang dah berhijab
xkan la nak bg yg bukan muhrim bg tgk gamba2 aku yg free - hair dulu
Biarlah menjadi koleksi simpanan peribadi 
& tatapan utk future husband, future children, future grandchildren, so on
& NASIHAT kepada yg mmg berhijab sejak azali lg
xpyh la gatal - gatal tgn nak mengupload pic free - hair kowg
sama ada di fb @ blog @ twitter
aku pun x tau apekah tujuan sebenar dowg berbuat demikian 
Allahu A'lam....


No comments:

Post a Comment