Friday, July 20, 2012

Ramadhan kembali lagi

Sesungguhnya begitu pantas masa berlalu. Rase seperti semalam aku last berpuase bersama roommates aku tapi rupa - rupanya dah setahun berlalu. Bila besok dah nak berpuase, baru aku sedar betapa rindunya aku kat mereka. Xtaula dowg rindu aku ke x sbb aku x tanyew pulak. Hahaha. Tahun nie merupakan tahun pertama aku bersahur & berbuka tanpa mereka. :'(. Sorry to say but I'm a sentimental girl yg mmg berlebih perasaan. Hahahaha. Rindu nak buka puase same - same dpn TV sambil tgk drama pukul 7 dekat TV3. Mesti dowg suruh aku solat Maghrib dulu sebelum makan nasi. Sesungguhnya aku rindu nak pergi bazaar Ramadhan dkat lrt Pandan Jaya. Konfem 10 hinggit malayang sbb beli makanan yg merepek - repek. Rindu jgk dkat makcik Zarin & Zalizawaty yg rajin ajak aku pergi bazaar dkat Lrt uh.

So, minggu - minggu terakhir Syaaban nie aku habiskan dgn menggantikan puase. Biaselah tue, selagi x muncul Ramadhan, selagi itulah liat nak ganti balik. Nasib baik aku ganti pose ngn Kak Timah, so adewla member bukak pose. Hahaha. Plg x tahan bile aku diperli oleh bos aku, " Makan Nana, x habis ganti puase lg ?".  Aik berdesing cuping telinga aku nie. Plg sabar bile regular2 customer perli aku jgk. Ayat plg femus amous " Aik, dah nak puase balik, baru nak ganti ? ". Aku mampu senyum je. Sabar kan separuh daripada iman. Nak - nak besok dah nak start puase. Banyakkkan bersabar.

Disebabkan aku berpuase walaupun puase ganti kan, rezeki aku punyalah murah sampai melimpah ruah. Hahaha. First day aku puase ganti, aku dapat sandwich burger dari Ejad. Bukan aku sowg jerlah tapi aku, Kak Ain, Kak Timah, Sarah dpt jgk. Hehehe. Hari kedua x dpt ape - ape. Aku & Kak Timah curi - curi g pasar malam tanpe diketahui oleh bos. Hahaha. Hari ketiga aku puase ganti, aku dpt kuih kaswi & kuih seri muka dari makcik regular customer. Aku beli teh ais dpt diskaun 30 sen dari Ejad. Hahaha. Hari nie pulak aku dpt sample biskut raya & kerepek dari regular customer. Hahahahaha. Cume aku & Kak Timah jer dpt tau. Selain itu, Cine Comel belanje aku Coke. Hahaha. Murah kan rezeki aku. Hehehe.

Memandangkan regular customer akan membuka perniagaan di Bazaar Ramadhan di sini, mulalah aku memaniskan mulut menanyakan diskaun. Inilah untung bekerja di sini sbb aku kenal beberapa org peniaga. Aku kan plg suka perkataan DISKAUN sampai Kak Timah hanya mampu menggelengkan kepala sahaja. Hahaha. X sabar nak pergi bazaar Ramadhan ngn Kak Timah nie. Sejak aku bekerja, otak aku hanya otak bisnes yg hanya memikirkan keuntungan sampai dgn bos aku pujuk aku mintak diskaun walaupun 10 sen. Ini semua aku belajar dari bos tersayang aku. Hahaha.

Sempena Ramadhan yg kembali lg, aku nak mintak maaf kalau aku adew buat salah secara sengaja atau x sengaja. Kadang - kadang aku suka bergurau berlebih - lebih. Banyakkan buat amal jariah & sedekah. Jangan tinggalkan solat. Semoga Ramadhan kali ini dapat dilalui dgn penuh makna & sempurna. Amin....

No comments:

Post a Comment