Thursday, January 23, 2014

Merajuk


Bila merajuk dengan bos, aku akan diam seribu bahasa. Jalan penyelasaian terakhir malas nak bertegang urat menghabiskan air liur bergaduh dengan bos aku. Dah setahun lebih kerja mesti dia faham perangai aku. Kalau dye tanya sepatah. Sepatah jugak aku akan terpaksa jawab. Tanda protes. Tanda tidak puas hati. Mesti bos aku annoying giler sebab aku sepatah haram xrespon langsung apa yang bos aku cakapkan. Padan muka. Geram giler dengan bos aku. Walaupun beliau seorang bos tapi bos bukan seorang malaikat yang sentiasa betul. Setiap kali merajuk dalam hati mesti cakap, " xpe xpe tunggu dapat kerja lain ". Then bila dah dapat mesti macam berat hati nak berhenti. " Gaji x banyak la. Jauh la ". Etc etc. Tapi memang betul pun. Bila orang tanya apa azam tahun baru. Aku akan cakap " aku nak tinggalkan bos aku ". Ha Ha Ha. Mesti kene gelak. Sekarang ada elaun kedatangan penuh. Agak - agak company ade offer ni x ? He He He.

No comments:

Post a Comment