Wednesday, March 21, 2012

Biar Mimpi Sampai Ke Bintang

Aku nak cerita 1 telemovie kat Astro yg aku download. " Mimpi Biar Sampai Ke Bintang ". Telemovie nie tahun lepas rasenyer but kesian aku baru tgk. Sumpah romantik + sweet giler telemovie nie. Hilarious tgk Sakinah yg sengal ckp english. Hero dye bukan calang2 owg but dari negara seberang iaitu Randy Pangalila. Teringat drama Indon " Cinta Kirana " kat Astro Ria dulu. Pukul 6.30 jer mesti penuh living room hostel sbb nak tgk kehensesemanman Randy. Mmg cocok bangat seh jadikan Elfira Loy yg cun melecunnnn sbg heroin telemovie nie.
Telemovie nie mengisahkan Alia ank seorang penjual ayam di pasar. Manakala Andy anak Jutawan dari Bandung yg tinggal kat Malaysia. Kwn Alia, Kina yg merupakan anak org kaye ingin mengabulkan impian Alia yg ingin menjadi kaye dgn menyuruh Alia menyamar sebagai anak orang kaye di fb. Andy pulak menyamar menjadi orang miskin di fb selepas bekas orang gaji Andy, Mak Yam mencadangkan idea tersebut. Andy bosan kwn2nya nak berkawan dgnnya sbb dye anak jutawan. Mcm Michael Ang ckp, mistaken identity. Last – last penipuan Alia & Andy terbongkar jgk. Alia dpt terima but Andy xdpt terime penipuan Alia sehingga memalukan Alia di depan orang ramai. Time nie la adk aku feeling habis menangis kononnyer touching. Lastly, they are live happily ever after. Eh mane adew dowg kawen, aku tipu jer. But aku suke happy ending. Tapi aku suke ayat Alia bila dye dah maafkan Andy " IGT KEMAAFAN CUMA BG SEKALI AJA YA ". p/s: yes, tiada maaf lgmu lg. Sorry to say la.
" Mimpi Biar Sampai Ke Bintang " nie asalnyer impian Kina yg ingin pergi ke bintang. Alia gelak then bila pikir – pikir balik adew betulnya. " Kalau nak mimpi biar mimpi sampai ke bintang, kalau x tergapai pon dapat capai langit pun cukuplah.". Time nie lah Andy ckp kat Alia " Dan kebijaksanan itu yg membuat kamu jadi kelihatan lebih cantik ". Ouch sweet talkernyerrr.. Bukan senang aku nak puji cite Melayu nie. Aku siap print screen scene – scene romantik dowg.













Cube dgr OST telemovie nie, “ Untuk Mencintaimu ” dari band Seventeen. Lagu Indon mmg best tapi mesti asyik ulang2 jer.  “ Seumur hidupku setulus hatiku hanya untukkmuuu “. Berangan sampai tumbuh jerawat kat dahi ;p  " Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu " ---> Maaf ini bukan lagu Seventeen but lagu Yuna : D D

p/s : nak ucapkan congrate kat my only one sister, PEAH di atas pencapaian SPM beliau. malas + pernah ponteng sekolah + mcm2 masalah disiplin yg si Peah nie buat pown pun TERROR jgk. Terror dari aku but ttp x boleh challenge My Modern Math. HOHOHO. 
Elfira Loy pun sebaya ngn adk aku. berapa A agaknyer SPM dye ek?

No comments:

Post a Comment