Friday, May 6, 2011

Komik

wuwuwuwuwu.. tau x aku sgt bosan di rumah
tibe2 terpandang rak komik2 aku
dlm hati aku ckp " ehh mcm kurang jer "
rupe2nyer mandai2 jer si Peah nie bagi pinjam kat kwan2 dyer
at least bgtau aku la dulu, xdew la aku nak marah
xpasal2 ptg jadi aku telah menjadi singa betine
dulu hobi aku kumpul komik2 dari gempak starz
kalau perempuan2 laen minat bace novel cinta
aku pulak minat bace komik
owg ckp sape suke bace komik mesti pandai melukis
xdew maknenyew kot, aku nie tgn kayu
aku stat kumpul komik since Form 3, komik first aku ialah K.O King karya Zint
kalau nak tau komik2 Zint nie jenis aksi2, lawan2, tumbuk2
sesuai la dgn watak aku yg boyish2 dulu.. hehehehe
lepastue since Form 4 aku dah bergiat aktif dlm kumpul komik2 nie
aku sanggup berlapar & simpan duit belanje demi nak beli komik
& setiap hari Jumaat lepas sekolah 
mesti aku g kedai majalah sebelah Family Store
sbb nak beli komik2 yg terbaru
mase tue ex schoolmate aku, Nadia pun minat komik gak same mcm aku
aku pun xtau sekarang nie dye still minat bace komik kew x
& sejak masuk KPTM nie aku dah x minat langsung nak kumpul & baca komik
sebab 1 : mase tue duit Mara xdapat lg, tgh miskin nak beli komik
sebab 2 : dah dapat duit Mara pulak, aku sibok bershopping & melancong
yew la, sejak aku nak jadi girlish nie sibok nak jage penampilan diri pulak
& tibe2 lak aku rase minat aku terhadap komik dah datang balik
aku pegi surf kat Gempak Starz.. 
omg banyak giler kot komik2 baru yg aku x beli lagi
xpew2 adew banyak mase lagi
hasilnyew, malam tadi aku telah pergi ke kedai majalah di sebelah Family Store
membeli komik baru karya Zint iaitu "Si Penjual Aiskrim"
selain K.O King, komik kesayangan aku ialah Utopia High..
mmg kelaka kot tgk perangai bdk2 mase zaman skola, 
tapi Utopia High nie karya Slaium
sekarang ni tgh kumpul series Under 18 yg x beli lg iaitu
Under 18 Fearless, Under 18 End Of Fear, Under 18 Diari Sivik Yosi & Under Age
komik2 Jepun yg telah dialih ke bahase melayu pun aku minat jgk
tapi komik2 nie lebih cinta-cintun la
komik yg paling aku touching sekali ialah " 1 Musim Untuk Selamanya "
kalau bahase Jepunnyer ialah " Ima Ai Ni Yukimasu "
komik yg telah mebuatkan aku menangis nie telah dibuat filem tau x!
xsilap aku name movie tue " Be With You "
aku bukan apew, aku kumpul komik2 nie sume
supaye cucu cicit aku boleh bace warisan aku nanti
ceh.... berangan lebih jew la ko
ok la, komik time.. bye bye bye
biasela owg insomnia mcm aku nie mmg suke membace pagi2 bute

p/s: wahai azliana ku menantikan komik2ku tau! :)











2 comments:

  1. si penjual aiskrim bukan dh lama ke mkcik? aku rasa aku bca komik tu thun lps...haha ;P
    Under18 paling syok!!!

    aku pun dah lama tak beli komik ni, banyak beli benda lain..

    ReplyDelete
  2. xnak jual ke komik utopia high too? huuuu..nk kumpul >.<

    ReplyDelete