Saturday, May 7, 2011

Port Dickson : Volume 2


 kiteowg sume wat keputusan nak sewe kereta kat PD ptg tue
sbb senang ckit nak bergerak
so mule2 kol la talian 103 sbb nak mintak no fon perkhidmatan sewe kereta
boleh x dowg bg no fon teksi
rupe2 talian 103 nie pun xboleh pakai jgk, sbb bendew ni bkn accurate pown
last2 kteowg kol teksi suwuh bwk kteowg g cari kerete sewe
nasib baek uncle cine tue tahu
so, mase nak tggu teksi datang, aku sempat la g maen gelongsor
hehehe.. mcm kanak2 ribena kan
sampai tukang kebun aku tue pandang slack kat aku
ehhhh sibok la pakcik nie, aku da baya abs au penginapan kat sini

tempat first kami pergi xdew kete sewe
pas2 uncle Cine 2 ckp dye tau lg 1 tempat 
adew kete kancil, sewe cume RM 80 1 hari, tapi yg x bole tahan deposit RM 300
shit, gile kew apew a?
igt kiteowg nie org kaye, dah surrender kot mase 2 !
muke masing2 masam jew,pas2 uncle Cine 2 tolong pujuk pakcik Melayu
suwuh bg deposit RM 100 jer
BERJAYE KOT! pakcik Melayu 2 setuju nak bg deposit Rm100 jer sbb
" KAMI NIE PEREMPUAN AU! 
KALAU LELAKI DYE MMG XNAK BG "
wah! untungnyer dilahirkan sbg perempuan kot.. he3
& trime kasih kat uncle Cine tue jgk sbb pujuk pakcik Melayu tue
mesti uncle Cine tue kembang aku puji dye ( mcm dye adew blog jew kan )
total kene baya = RM 180

so lepas dapat kete, blah a, & trus balik hotel tuka baju
masing2 dah excited kot nak g mandi mande kat batu 4
mase kami pegi tue, serius ombak tinggi2 kot..
dah boleh maen surfing kot
pas2 dowg ajak maen Banana Boat, x boleh blah Midah mmg exciter giler a
selalu penakot tapi aku tengok terlebih berani & aku pulak yg cuak
total kene baya = RM 50
abg tue tnyew " nak jatuh x ? "
alamak kene jatuh kew? dah la aku x penah maen bendew alah nie
nasib baik nanie ckp " jatuh sekali jew bang !
pastue jgn jatuh tempat yg dlm2 sgt ! "
fuhhhh lega skit aku dgr, mane la tau aku lemas pulak dlm laut nanti
dahla aku depan sekali kot, sbb aku yg request
mase naik banana boat tue, aku senyap jer.. Ha.Ha.Ha
Reason 1 : takot. dlm otak pikir kat mane la abg nie nak campak kteowg
Reason 2: pedih kot mate masuk air.
kalau jerit2 mesti tertelan air laut yg masin tue
tapi kdg2 jerit la gak sbb banana boat kteowg dilambung ombak
best siot! dah la pegi tgh2 laut
time abg nie angkat tangan time yg aku plg takot skali
sbb abg nie nak terbalikkan banana boat tue
omg! aku jatuh jer dlm air boleh la pulak safety jacket aku terbukak
wuwuwuwuwu.. menggelabah siot
aku trus berpaut kat Nanie
xboleh blah bile aku pikir aku akan mati kat laut
giler ke ko nie Liyana
2 la kan Aiza dah pesan pgg hujung safety jacket
& part paling klaka biler hakikatnyew xdew la dalam sgt air laut tue
( actually dalam la jgk )
aku jew gelabah tahap cipan
owg laen bole jew terapung yg aku pulak tenggelam
thanks NANIE jadi my life saviour! jasamu mmg dkenanag.. hehe
tibe2 teringat mase mandi kat Hutan Lipur Ampang
kes nie pun aku nak lemas jgk.. 
tapi sempat lg suwuh abg tue amik pic kteowg mase kat tgh2 laut
mmg x bole blah kan! he3

Lepas maen Banana Boat, dowg ajak pulak maen Jetski
aku nie tadi dah la hampir nak mati
tp xpew la member punyew pasal kan, aku sanggup main jgk :)
total kene baya = RM 80
mmg best kot maen bendew alah nie
dah la sowg2 bawak tapi kat blakang aku adew abg guide la
abg nie aja aku bwk Jetski, aja cmne nak buat selekoh
mcm naik moto tue, tapi Jetski senang skit sbb xdew brek kaki
time aku buat selekoh tue, aku bwk laju2 au
boleh la pulak makcik Midah nie sibok nak lalu jgk
padahal laut tue luas la kot
nasib baik x bertembung 
kalau x, konfem betul2 aku dah jadi arwah dah
sakit kot air laut tue kene muke aku
asyk kene lap jew muke sbb aku xnampak 
tapi aku rase maen Jetski lg best dari Banana Boat
walaupun 10 minit jer maen :)
disebabkan ombak yg semakin mengganas kat PD nie,
kul 6.30 dah balik hotel
tension betul bile rambut aku jadi keras mcm pakai gel
belum kire kulit muke yg semakin g to the e to the l to the a to the p
lantakla, sape kisah kan? hehe

No comments:

Post a Comment