Thursday, May 12, 2011

Resepi Fruit Cocktail


wah.. tibe2 aku jadi chef pulak kali nie
bkn ape, bosan giler kat rumah kot
so aku amik resepi nie dari blog kawan aku
aku tau la ramai yg tau buat
tapi aku peduli ape, nak jgk tulis.. ngeee

     Kuah 
  • susu ( susu sejat kew, susu segar kew, susu cair kew).tapi aku gne susu sejat F&N jer sbb susu nie kat rumah dah adew. sape2 yg pakai susu sejat F&N gne 1/2 tin jer tau.sbb kalau pakai 1 tin manis sgt. tp sape2 yg pakai susu segar or susu cair boleh pakai 1 tin
  • 1/2 tin air masak ( lebih pown xpe tau )
  • 4 sudu besar gula ( sape2 yg xsuke manis bole kurangkan gula yer )
  • telur ( kalau suke tapi aku x gne pown )
      
      Cara-cara
  • masukkan sume2 bahan di atas di dalam periuk & panaskan ( kacau2 la ngn senduk yer )
  • agak2 mendidih, tutup api & sejukkan

      Fruit Cocktail
  • beli 1 tin ( ape2 jename pown boleh tapi aku gune jenama ayam brand)

      Cara-cara
  • campuarkan fruit cocktail dengan kuah tadi. lepas tue sejukkan dlm peti ais. lg sejuk lg sedap. nyum2

     TIP:
  • kalau nak lg sedap tambah la puding jagung or raisins yer kawan2



selamat mencube yer kawan2
ayah aku ckp sedap : ))
aku x tipu au 

1 comment:

  1. terbaik... lama tak buat ni.. nmpk cm sedap jer...

    ReplyDelete