Wednesday, March 23, 2011

Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary




rasenyer sume owg kenal Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary nie cume aku jew x tau : (
omg Liyana Deli x tau sape Syed Mokhtar Bukhary nie
astaga... ( itupun setelah kawan aku megucap sbb aku x kenal sape Syed Mokhtar Bukhary nie )
katak di bawah tempurungnyer aku nie !
rupe-rupenyer beliau ialah antara 10 orang terkaya di Malaysia nie
tahun lalu, beliau merupakan owg ke 7 sbg owg terkaya di Malaysia
yg aku kenal owg terkaya nie pun owg beragama laen, mcm  tauke gula, Robert Kuok Hock Nien
Syed Mokhtar Al Bukhary nie sowg jew kot beragama Islam dari 10 owg terkaya tue !!! ( cayalah ! aku pun solute sgt2 kat beliau )
so, disebabkan rasa ingin tahu yg amat2 mendalam aku pun google pasal beliau
fact yg sgt2 menarik au.. kalau aku nak citew panjang lebar mmg sampai malam xakan habis
so kalau nak tau jgk pgi baca BLOG nie
mesti kowg terkesima mcm aku, seowg usahawan Islam yg berjaya & jutawan yg sgt2 pemurah
Syed Mokhtar Al Bukhary nie juga telah dianugerahkan Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 1429H oleh DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong,
Tunaku Sultan Mizan Zainal Abidin Ibni Almarhum Tuanku Sultan Mahmood,
KLIK SINI kalau kowg nak bace berita pasal ucapan beliau dari Utusan Malaysia.
Selain itu, terdapat jgk wawancara dengan Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary
dari Mingguan Malaysia kalau kowg rajin BACA kat sini



Mutiara Kata Syed Mokhtar Al Bukhary :





so sape2 yg adew Facebook meh LIKE beliau ok sbg tanda respek kat beliau mcm aku
ceh.. poyo la pulak aku nie..





Rumusannya, sekarang Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary merupakan ikon & role model utk aku berjaya mcm beliau jgk
Terpegun jgk la bila aku dah tahu pasal Syed Mokhtar Al Bukhary nie + background beliau lg ....
Aku sgt bangga sbb beliau merupaka seowg jutawan yg x pernah lupa utk membantu golongan2 susah dgn menubuhkan Yayasan Al Bukhary
owh, sesungguhnya aku teringin sgt nak berjumpa face-to-face dgn beliau



p/s: terima kasih kpd ' orang itu ' sbb pasal ko mgkin aku still xtau sape Syed Mokhtar Al Bukhary ok..

No comments:

Post a Comment