Friday, December 20, 2013

Perasan


Aku nie bukanlah seorang yang rabun. Aku boleh nampak tulisan yang jauh tanpa pakai cermin mata. Ok ini bukan riak. Ada seorang customer cakap kenape x apply polis sebab aku x rabun. Minatla pulak aku polis yang kene pakai pakaian seragam tue kan. So selasa selepas lepas aku OT dengan makcik Hanim. Mase aku cover dye, aku sorang - sorang la kat depan. Tibe - tibe nampak spek mata makcik nie. Aku pun mengada - ngada pakai la. Buat experiment. Aku rasa x pening sebab mungkin power x kuat. Tibe - tibe aku rasa nak tanye seorang customer ni.

Aku : Cik, cantik x sy pakai spek ?

Customer ( Acik ) : Cantik la jugak. Nampak terpelajar.

Aku : Oh kalau x pakai spek x nampak terpelajar la. Ha Ha Ha

Customer ( Acik ) : ( Speechless .......... )

Ok itu mangsa pertama aku. Aku pun xtau mane aku dapat idea bodoh nie. Aku kan suka buat kerja gila. So habisla semua customer aku tanya, " CANTIK X NANA PAKAI SPEK ? ". Ha Ha Ha. Rata - rata semua cakap aku better pakai cermin mata. Bibik pun sama. Cuma abg sebelah cakap BURUK =.=. Sebenarya aku nak dengan perkataan CANTIK je kan. Ha Ha Ha. Ada pulak ingat aku pekerja baru. Ha Ha Ha. Terbaik la. Mangsa terakhir bos aku, si Uncle J. Lepas bos aku datang, dye pandang aku dengan muka pelik. Lalu beliau pun bersuara

Uncle J : Nana, awak rabun ke ?

Aku : Xla. Saje - saje pakai. Buat experiment

Uncle J : Spek mata sape ?

Aku : Spek mata Hanim. He He He. Uncle, Nana cantik x pakai spek ?

Uncle J : Cantiklah. Lain kali beli spek mata sendiri.

Itulah bos aku. Walaupun macam x ikhlas puji tapi takut aku kecik hati terpaksa puji. Macam budak - budak pun aku ada. Jangan contohi perangai aku. Biarlah aku seorang yang mempunyai perangai seperti ini. Hehehe. Tapi betul ke cantik ? He He. Perasan sensorang la aku ni =.=.






p/s : jangan tanya dekat tapak tangan formula apa
kalau supervisor xde, aku la la bos kecik 
kene kerja dari pagi sampai malam
bila supplier hantar stock, me la kene cek 
conteng dekat tapak tangan pun boleh la 


No comments:

Post a Comment