Friday, January 19, 2018

Cikgu Part Time Kerek


Terima kasih Anonymous komen blog aku. At last aku tau manusia yang baca blog aku bukan robot. Ok aku tipu sebenarya. At last aku tau kau sudah membaca blog aku. Wah xtau terharu ke apa. Hati tisu macam aku ni senang terharu. Lepas ni silalah bagi komen membina lagi kat aku. Lagi bersemangat nak tulis benda merapu meraban kat sini. Hihi. Nampaknya sampai bila-bila aku xakan matang dengan perangai macam ni. Salah satu faktor kenapa muka awet muda. Rasa bangga gila bila junior akan teka umur 25 la 26 la. Kadang kadang iakan je. Bukan kena tunjuk ic ponkan. Haha. Well aku faham kenapa ramai perempuan merahsiakan umur mereka. Contoh terdekat aku. Haha. Tapi nasib aku nampak muda. Perasan kejap.

Minggu lepas aku tertengok satu movie Thailand kat tv. "The Teacher Diary". Aku bagi sinopsis sikit. Kisah ni pasal satu cikgu lelaki ni cikgu Song terpaksa jadi cikgu pengganti kat sekolah atas air. Terjumpa sebuah diari cikgu sebelum ni cikgu Ann. Cikgu Ann cerita semua perkara pasal sekolah tu kat dalam diari. Belajar macam mana nak hidup berdikari. Tanpa disedari cikgu Song suka kat cikgu Ann tanpa tengok muka cikgu Ann. Cikgu Song buat hajat nak jumpa cikgu Ann masa festival tanglung Loy Krathong. Lepas cikgu Song pindah cikgu Ann mengajar balik terjumpa la diari dia balik. Tapi dia perasan diari dia ada kesan kena bakar. Muka surat kembang kena air. Cikgu Song sambung kisah pathetic dia dalam diari Cikgu Ann. So moral story aku kena buat hajat bakar tanglung nak jumpa Anonymous ni ke apa? Haha. Diary dalam movie tu old school. Ni dah advance diary siap boleh komen lagi. Hihi.

Malangnya aku bukan Cikgu Ann. Haha. Cikgu sementara ajar - ajar budak junior adalah. Semua buat confession cakap aku garang. Pernah jugak digelar minah kerek. Xtau aku patut sedih atau nak gelak?.  Ada 1 kes tu kerja sehari je besok tu berhenti. Xkhatam lagi PNP aku dengan junior ni. Kalau ada junior baru masuk je mesti bos aku dah warning awal - awal. " Nana, kau jangan garang garang". Ok xde emoji kat blog ni nak masukkan. Tapi masa aku mula - mula kerja dulu bos aku garang gila. Ayat femus dia, "kalau x garang xpandai". Kesetanan apakah ini? Hahaha. Memang x boleh jadi cikgu aku ni. Cikgu tadika lagilah x boleh. Nanti semua budak xnak datang tadika sebab ada seorang cikgu garang. Sadis betul. Tapi ada seorang junior ni. Aku marah dia sebab dia asyik lupa je tapi boleh dia tersengih je macam xde perasaan. Rasanya dalam sejarah la dapat junior macam ni. Hahaha. Bulan depan nak berhenti dah nak sambung belajar. 




Kenapa aku boleh tertengok movie ni? Kisahnya hari Ahad yang sepatutnya aku cuti yang sepatutnya aku boleh bangun lambat sempena Hari Yang Dipertuan Besar N9 bos aku suruh bukak pintu. Sebab apa? Sebab ada orang Indon datang nak buat tile. Bertabahlah wahai Nana. "Aal Izz Well" "Aal Izz Well" Hahaha



p/s: Bulan lepas aku turun kl. Sejak bila Bukit Ampang dah meriah? Sejak bila banyak gila orang berniaga kat atas tu hoi hoi. Kenapa banyak sangat orang jual char keow teow? Xde makanan lain dah ke nak jual? Meh aku jual kuih muih atas sana. Hihi.


Dear Anonymous tolong bagi komen panjang panjang sikit. Hahaha. 




2 comments:

  1. tu lah.. dah tak best kan atas tu.. orang datang atas tu nak release tension.. tapi skrg dah mcm uptown pulak sibuk dia.. hahaha

    btw yana ni seorang yg garang ke?? bukan makcik kepoh ke.. haha bila berubah ni!!! ;p

    ReplyDelete
  2. waw...happening nih :)

    ReplyDelete