Saturday, January 20, 2018

Berubah Part 1


Menulis blog bukan seperti update status di facebook atau twitter. Menulis kena ada amik feel kena ada good mood seperti menulis novel baru menjadi. Kawan aku cakap patut la suka berangan. Hahaha. Ingat nak menulis malam tadi tapi malam tadi kena marah dengan bos aku. Terus ada mood sedih je. Huhuhu. Menulis blog ni kira macam tempat peribadi luahan perasaan. Tempat berkongsi pandangan. Xkisah la orang lain setuju ke x sebab aku yang tulis. Xrelevan nak tulis diari sekarang sebab rasa nak share jugak apa kita rasa kat orang lain. Tapi pada masa yang sama xnak orang yang kenal kita tau. Macam mana tu. Hahaha. Kira bertuah sapa yang jumpa blog aku ni. Hahaha. Dalam prinsip hidup aku aku xsuka bagitau kesedihan aku terutama facebook / instagram. Paling - paling menangis. Kalau cerita kat orang lain tu mungkin sikit - sikit je. Seperti yang aku pernah cakap aku x reti express apa aku rasa.

"Yana"? Dah lama orang lain x panggil nama tu. First tergelak bila baca komen tulis nama "Yana". Zaman old school je orang panggil nama tu. Haha. Even close friend sekolah panggil nama penuh Liyana. Macam mak mak kan. Kawan rapat kolej pun panggil "Nenna".Haha. Serious x boleh move on dengan nama "Yana". Aku pun hampir lupa dulu - dulu aku pernah guna nickname Yana.

People change. So do I. Sedangkan nickname pun berubah. Garang? Mungkin masa bekerja je garang kot. Lagi lagi ajar benda yang sama dalam sehari. Boleh hijau aku. 

Tapi sejak my workmate tikam belakang aku. Bagai lembing menusuk jantung. Yes I feel it. Sakitnya tu di sini. INDESCRIBABLE.  Aku respek orang dulu - dulu yang cipta peribahasa cipta perumpamaan. Kenapa dowg suka berkias - kias. So aku memilih untuk berhati - hati. Kebanyakan masa diam. Lagi sakit hati bila bos aku backup. To be truth aku x happy langsung kerja kat sini. Kira macam badan je kat sini tapi jasad melayang terbang. Tapi sebab aku bertahan? First sebab gaji. Haha. Second sebab dekat kat rumah. Third sebab aku dah biasa kerja bersendirian. Forth sebab aku dah rapat dengan regular customer. Kepochi tu still x buang lagi. Haha. Sapa yang rapat ngan aku betapa kepoh aku. Hahaha. Paling best ada Kak Ikin bagi duit lunch setiap minggu. Pernah tu teringin nak makan pulut kuning & sambal ikan bilis. Kak Ros tolong masakkan. Kadang -kadang Kak Zie bawak keria sira gula melaka aka Keria WaWa. Aku rasa keria WaWa ni lagi sedap keria kat Melaka tu. Korang je gigih beratur sampai berjam jam padahal Keria WaWa famous kat Seremban ni. Xpernah beli pun owner bawak sendiri. Hahaha. Kadang - kadang benda viral ni xdela sedap mana heh. Lagi - lagi aku hari hari dikelilingi orang berniaga. Jumpa crush. Hahaha. Wahai Anonymous patutkan aku stay sini? Tolongla bagi pendapat yang bernas sikit. Yes I need wise opinion. Aku tau semua orang suruh aku berhenti. Tapi aku je yang keras kepala. Dah tau tersiksa sorang - sorang tapi terus bertahan. 

Banyak lagi sebenarnya berubah tu. Aku janji ni baru Part 1. Tolong bagi wise word dulu Anonymous. Need it. Mane la tau aku ikut pulak. Hahaha, Please reply ASAP. Nampak je macam pendek tapi aku dah taip sejam lebih ni tau.

1 comment:

  1. "If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they have planned for you? Not much." -pakcik google-

    when thing going crazy, just out for vacant.. you deserve it... im remember when i last meet you at your working place..u look so happy!! stress at working place is reality beb.. where ever u go u will face that kind prob also.. rite?

    pss: "berubah part 2" may u list part u dah "berubah" that i dont know? for me plis..hahaha ;p

    ReplyDelete