Tuesday, January 23, 2018

Anonymous Part III


Ada sambungan Berubah Part III lagi. Tapi sebab ada 5 soalan compulsory nak tanya aku buat post ni dulu. Jap memang blog ni sekarang khas tuk u baca ke? Haha. Even macam u x pernah reveal yourself it so obvious babe. Hang on Berubah Part II panjang gila entry mungkin x perasan soalan- soalan yang wajib dijawab. Ke skip baca terus komen? Sebab kena gigih baca semua tu

1. Dalam previous komen sebelum ni u ada komen "Im remember when i last meet you at your working place.." . Soalan ni dah bertahun tahun I tunggu jawapan. Did u thinking what I thinking. Berapa lama stare at me? Berapa lama stalk dekat situ? Sumpah I masih kenal & recognize suara u even xtengok muka. U xtau jantung I berdegup kencang masa tu. I masih ingat u parking jauh gila. I even harap u look back again because I tengok u dari jauh. In the end I tanya diri sendiri.
"Why u don't say Hi to me?" Because of u have good life with your wife & son so u have to sombong la dekat I. I mengaku kadang kadang I stalk fb u pakai fb adik I. Hahaha. But dalam hati kecil I cakap diri sendiri "Alhamdullillah he's happy now" :). Ok soalan ni kena jawab. I mcm dying nak tau. Even tergerak hati nak bukak twitter after day pasal tu. Yes u post too. Mata I x silap. Rasa macam nak menangis kegembiraan. Please. Jawab tu jangan 2 3 patah kerataan je. Hahaha

2. Start dari post mana u yang komen? I macam x perasan mula - mula tapi sejak I post pasal November 2017 I macam perasan something strange weird. So macam hari - hari u bukak blog ke apa? Hahaha. 3 tahun tau I x update post bukan 3 hari bukan 3 minggu bukan 3 bulan. Kalau u bagi komen tipu pun bukan I boleh trace pun kan. Haha. So please jawab soalan I tu. Oh my God did u baca pasal my heartbreaker? Saja nak luah dekat sini. Xkan nak cerita pasal heartbreaker dekat ig pulak. Nanti 1 dunia tau. Dahla kat Seremban 2 ni I quite famous.Hehehe. Mesti dalam hati kesian gila minah ni asyik - asyik putus cinta je la hai. Hahaha. Lagi satu nak tanya macam mana boleh terjumpa blog I. Just write my name kat google kt semua dah kelua ke? Haishh my privacy has been stolen. I should not create mynameisliyanadeli. Mungkin patut tukar mynameisperempuankepoh. Hahaha.

3. Why you still interested about my life? Still read my pathetic life mostly I complain about my boss. Hahaha. Jangan bagi komen I ni pekerja kesayangan bos. Kalau pekerja kesayangan dalam blog asyik stress pasal dia je. HAHA. But at the same time thank you bagi kata - kata positif walau x membantu. Hahaha. Setiap kali I post I mesti tertunggu tunggu komen. Kenapa selama ni jadi silent reader? Xmemunculkan diri. At least I know u're exist. Hihi. Can u be forever be my shoulder to cry even dalam blog je. Hahaha. Yeah I know I'm complicated. Kejap cakap lain kejap cakap lain. Well thats me.

4. So my boss offer me as Supervisor. So should I accept the offer? Tapi branch baru tu jauh dari rumah I. Dalam 20-30 minit. Kena bangun extra awal.Lepas tu asyik tanya diri sendiri. Capable ke nak handle? Nanti apa - apa I kena tanggung I kena jawab. Part of me NAK sebab I xtahan kerja sini. Another part TAKUT. One quarter part NAK CARI KERJA LAIN. So what should I do? Any wise advise? Jangan asyik guna Pakcik Google je. Haha. Cuba create own quotes. Sebenarnya nak cari kerja lain tapi nak cakap aku suka cakap. Jangan suruh jual insuran sebab aku x minat. Hahaha. Jadi sales marketing pun x minat. Hahaha. Sebengang bengang aku dengan bos aku pun dia faham aku. Bayangkan dia pernah cakap aku mulut jahat. Aku pun cakap dia pun mulut jahat. Ok x aku cakap kami sama-sama mulut jahat. Hahaha. 

5. Should I accept anyone who wants me after this? Bukan x pernah cuba but I can't. Aku xnak dilukai lagi,lagi & lagi. Take time to heal wound u know. Aku tau aku makin hari makin tua. Tapi itulah x jumpa my another half lagi. Yang betul betul faham aku. Aku bukan perempuan typical nak ikut cakap orang je. Aku ada pendirian & prinsip. Bos aku cakap mungkin lelaki Malaysia ni xtahan dengan aku sebab aku kuat membebel & cakap kuat. Pernah sekali tu dia whatsapp aku doa cepat dapat jodoh. Hahaha. Aku cakap aku nak see the world dulu. Bos aku cakap sampai ke tua la x kawen. Because I know my boss mulut puaka sebab tu kena anggap jodoh aku kat london. Hahaha. Pengaruh Harry Potter sangat. Kenapalah bos aku yang lebih risau aku x kawen - kawen lagi heh. Ingat x kawan I masa sekolah menengah dulu. Ana. She's now bercinta dengan Mat Salleh. Aku sebagai kawan dia mesti la terlebih excited. Selalu baca je orang kawen Mat Salleh tapi bila kawan sendiri lagilah excited ok. Aku dah janji nak kumpul duit beli tiket flight pergi US nanti masa majlis resepsi. U nak ikut x? Hahaha. Part last tu I main - main je k. Don't take seriously. So moral story dari kisah kawan I anything possible kan? Hahaha. Who knew dia kawen dengan Mat Salleh??  Aku pernah cakap dengan mak aku nak kawen Mat Salleh jugak. Jawapan mak aku bagi agak sentap jugak aku rasa. "Kalau ilmu agama xcukup jangan pernah berangan nak kawen orang putih." "Nanti kalau jodoh x panjang dah bercerai dia masuk agama dia balik. Kau jugak yang berdosa.". Ok mak tq. Aku macam teruskan berangan jugak. Hahaha.

So please answer all these 5 question. 

p/s:
Sebab excited u have been stalk me about 7-8 years. I selalu post komen u dekat story Ig I.
One day my junior tanya aku "kak, macam mana "dia" jumpa blog akak?"
Aku pun jawab "cari jela kalau betul-betul nak tau pasal seseorang"
(masatu xterdetik lagi u)
So my junior jawab "entah entah crush akak."
(remember I told u about hamba Allah ni aku reject)
Aku jawab "well dalam blog tu mention "Yana". no one here call me" Yana"   
Junior tu jawab "misteri ni kak!"
Misteri sangat - sangat dik oi. Hahaha.


But I really hope xde sapa gigih cari mane blog aku.
Matilanak aku selalu mengumpat dekat sini.
Tulis benda merapu.

       



2 comments:

  1. 1- That time i ada kerja sikit area kedai u tu... setup new western restaurant. Then one day ada co worker mintak tlg hantar dia beli barang.. i bawak dia pergi kedai u tu.. nervous nak masuk kedai jgn cerita la. Selalu usha dari luar je.. I masuk i cari u tapi takda... tak lama tu dengar suara u dekat cashier but tiba2 hilang... haha then time nak bayar tu baru u ada... sorry i tak tegur u... i jadi kaku... tak tau kenapa... haha next2 day i ada dtg singgah jgk ingat nak ajk lunch ke apa.. tapi u takda dekat kedai or mmg takda rezeki kot.

    2- Sejak bila i start comment blog u? I pon tak ingat... haha tapi lama dah be silent reader.. lama sangat sampai tak ingat dah. If i ingat u i read lah u punya blog. Just that way i boleh keep in touch with u. Kadang2 hari2. Mcm mana i boleh tau blog u? Dulu lama dah ada someone kwn u share your blog on fb or etc i tak ingat. Sejak tu la i follow. Sorry to be pembacaj tak di undang. Hahaha

    3- Why still interest on your life? no comment. Hahha but no worries i always behind u wateva happen.. Peace!

    4- then how? U dah pindah tempat kerja or still tempat lama. No worries u kan kesayangan bos.. he3

    5- Mesti lah kena terima. Setiap orang ada pasangan dia just lambat atau cepat je. If tak jumpa jgn risau.. i still ada kan.. hahaha gurau je. Btw siapa "Nan"? haha bf baru ke.. Pasal Ana.. Dia dah kawin ke? Mcm mana dia jumpa mat salleh jadi bf dia..

    Sorry buat u tunggu lama untuk jawapan ni. I takut u marah i baca blog u. Fogive me.

    Masih ada,
    Annonymous

    ReplyDelete
  2. Siapa anonymous ni sebenar nya.. Stop acting like me.. you really make me pissed off.

    Yang benar, Zariff

    ReplyDelete