Wednesday, July 20, 2011

Aku Cinta Dia




pernah tgk movie Pretty Women ?
Vivian Ward seorang pelacur kelas atasan
 yg jatuh cinta ngn sowg laki kaye raye yg bername Edward Lewis
di mane Edward Lewis sanggup jatuh miskin semate-mate nak bersame ngn Vivian Ward nie.
novel Sharifah Abu Salem nie lebih kurang jer 
tapi novel nie mgisahkan gadis berumur 17 tahun yg terlanjur, Nur Dania
sehingga megandungkan anak luar nikah
jatuh cinta dengan seorang ustaz Iqbal di Wadi Safiyyah
sebuah tempat tuk girl2 yg adew masalah akhlak
plot cerite nie slow, bosan pun adew
tapi bilew dah bace tgh2 baru start best
novel nie bkn happy ending
& xdew ending sebenarnyew 
sbb aku rase novelis suwuh kite berfikir sendiri ttg ending cerite nie
tapi novel nie buat aku menangis sbb sedih
sob.sob. sob.
sape kate lelaki baik utk perempuan baik?
or perempuan jahat tuk lelaki jahat ?
x semestinyew au
sbb Allah akan bg manusia itu cinta x kire darjat or keterunan
aku amik mase 4 hari tuk habis bace novel nie 
so lepas nie nak bace novel cinta lain sbb aku dah dew supplier 
keh keh keh : )



salah satu ayat romantik dlm novel nie :

" Ada syarat yang harus saya letakkan andai Nur Dania mencintai saya.
Nur Dania harus lebih dulu menyerahkan cintai Yang Maha Kuasa,
kemudian Rasul-NYA, kemudian ibu dan bapa Nur Dania,
dan jika tersisa.. berikanlan cinta itu kepada saya "

                                                                    ms 367, Aku Cinta Dia

No comments:

Post a Comment