Monday, July 11, 2011

Roller Coaster Tercuram Di Dunia


Takabisha (foto: Dailymail.co.uk)


Fuji-Q Highland Amusement Park telah memecah rekod dunia Guinness 
yang ke 14 kali 
dengan roller-coaster Takabisha ( kereta terbang tinggi ).
Terletak di kaki Gunung Fuji, trek baru itu menonjolkan kejatuhan menegak 
141 kaki pada 121 darjah,
membuatkannya satu jatuhan roller-coaster yang paling curam di dunia.
Menelan belanja kira-kira tiga bilion yen (RM110.8 juta) untuk dibina, 
Takabisha merampas gelaran dari Mumbo Jumbo di Yorkshire, yang mempunyai penurunan 98 kaki pada 112 darjah.
Ia akan dibuka sepenuhnya kepada orang ramai pada 16 Julai 2011 nanti.


p/s: wey aku nak pergi JEPUNNNNNN nak maen roller coaster nie!!!!
mesti syok giler dapat tgk view Gunung Fuji
konfem berdozen2 best dari roller coaster kat Genting tue
agak2 aku punyew jantung aku or badan aku jatuh dulu 
cam aku naik Solero

adui zaman bile la aku dapat g Jepun : )
Bungee Jumping kat Sunway pun x lepas2 pergi lg
keh keh keh 

No comments:

Post a Comment