Monday, August 29, 2011

Kisah Biskut Raya


Salam... 2 hari nie aku sibok buat biskut raya. Ye.. Jgn x pecaye raya tahun nie mak aku terlampau rajin nak buat sendiri biskut raya. Selalu beli jer. Kalau buat sendiri kan lg jimat.Cuma kerepek jer mak aku beli. Mane dew mase nak buat kerepek. Hari nie kan last puase. Yew la, orang lain sibuk buat biskut raye awal2 ramadan, mak aku Ramadan ke 27 baru nak buat. Kah Kah Kah

Hasilnyer, 2 hari nie mampu buat 4 jenis biskut raya. Semalam buat biskut kacang mazola & kelapa. Hari nie pulak biskut semperit & chocolate chips. Tahun nie first time aku tolong mak aku. Kantoi selame nie aku x pernah tlg kan. Kah Kah Kah. Selalu tolong tgk jer. Adunan tepung yg mak aku dah diuli tue aku tekap2 pakai acuan biskut. Kowg jgn x percaye pulak, walaupun baru first time tolong, aku berjaye buat semperit dgn cantik sekali. Ceh puji diri sendiri depan mak aku. Peduli ape aku. Hehehehe. Disebabkan aku buat biskut kelapa sambil tgk Men In Black II, hampir hangus biskut mak aku kat oven uh.  

Tahun nie jgk aku pujuk mak aku nak buat chocolate chips. Walaupun x pernah buat tapi aku dah adew resepi. Amik dari kawan aku. Mak aku pesan kalau aku nak buat jgk, mak aku xnak tolong lgsung & kene mop lantai. Tapi katepun mak kan, mak aku tolong jgk sikit2. Kah Kah Kah. That's why aku sayang mak aku. Atas nasihat mak aku, aku ubah sikit resepi chocolate chips. Alhamdullillah menjadi biskut chocolate chips. ; ) Adik aku pun tlg jgk. Dye kene tgk biskut2 dah masak kew belum. & sape kate walaupun adew 2 beradik jer rumah x kecoh? Mak aku cakap sore kteowg nie jiran hujung pun boleh dgr. Hahahahaha. Mmg la kecoh mak, sbb campur sore mak sekali. ;p. In the end, mak aku jgk yg mop lantai dapur. ; )))) Aku buat ape? Tulis blog sambil tgk tv kat dapur nie

Ok, sape2 yg nak rase air tgn biskut chocolate chips aku sedap kew x, dtg rumah la yer. Tapi jgn la dtg tgh malam, mmg x bukak pintu la. Tapi kalau x sedap diam jew ok. Takut aku kecik hati pulak. Hahahaha. Igt x penat kew nak uli tepung ? Nak tekap2 lg!!! Bunyi macam aku buat biskut lebih 10 jenis jer. Nak buat mcm mane, kdg2 aku nie perempuan emo & kuat taching sikit.


~ Biskut Kacang Mazola ~

~ Biskut Kelapa ~

~ Biskut Semperit ~

~ Biskut Chocolate Chips ~



p/s: sape2 yg adew buat dosa ngn aku,
kene dtg rumah aku & mintak maaf
padahal aku nak pakse suwuh rase chocolate chips
sbb tahun depan aku nak bukak bakery  <------ cerita tipu !


No comments:

Post a Comment