Monday, September 5, 2011

7th Lucky Syawal


ok. hari nie nak cirite pasal sir kesayangan MAF 320 aku, sir AG ( name femus sir uh ). jap2 kesayangan ker? hehehe. mule2 nak letak tajuk entry " SIR AG " tapi takut pulak karang dye search kat google jumpe pulak aku tulis pasal sir nie. xpasal2 dye bg carrymark 30/30 pulak. kahkahkah. ;p 

mule2 korang jgn pikir negatif e. bkn kisah lovey dovey pun. tapi kisah menyayat hati. hehehe. lawak jer. alkisahnyer mcm nie, hari nie due date hantar report far 360 pukul 4.30 pm kat pigeon hole. aku pulak baru balik kl pg tadi. igtkan si Hafiz dah print tapi malangnyer belum lg. so pukul 2 aku ngn si midot jumpe la si Hafiz tanpe ditemani isteri kesayangannya, Bib kat kolej. Edit - edit report bg lawa sikit. tambah ape yg patut so on la. disebabkan aku adew kelas pukul 3 so tempat aku di take over oleh Adli si Botak (ASB). mimpi ape mamat nie botakkan rambut mase Syawal xtahu la. setahu aku lelaki botakkan rambut mase Thaipusam jer. kah kah kah. ala Adli aka ASB, aku gurau2 jer. xkan nak serius jer kan


disebabkan kebaikan cik Rosnah, kami dilepaskan pukul 4.oo lebih. so aku pun kembali la ke discussion room sampai diowg igt aku ponteng. aipppp x baik tuduh2 au. so tolong menolong la antara satu same lain. disebabkan " berat same dipikul ringan same dijinjing " report siap pukul 5.00 petang. omg 5.00 petang ????
sudah setengah jam lewat kot. dahla x print lg. so kami dgn tulang 4 kerat berduyun - duyun  pergi la Double A utk print. Dekat Double A boleh lg edit - edit lg siapkan cover depan rate 4 myself. Mmg kelaka padahal gelabah tahap cipan.


6.00 petang kami pun pegi la masuk ke kolej balik. Dlm lif siap bace jampi serapah kat repot uh bg terime. ( konon - kononnyer lah kan ). Kah Kah Kah. Mmg dah bersedia dari fizikal, mental & emosi dah. Aku dah ckp pintu bilik lecturer dah kunci time mcm nie. Tambahan pulak thumb print last sekali pukul 5.00. Sbb x percaye 6th sense aku, kan dah betul2 terjadi. Then Hafiz ckp, tue Sir AG kan. Kami pun pandang sir AG semakin menjauh dari kiteowg menuju ke pintu kelua. So ape lg, ramai - ramai pakat jerit Sir AG! Sir AG! Sir AG! Sir AG! Sir AG! tambahan plak dgn suare aku kan. Mmg sir AG toleh ke belakang la. Kami pun lari - lari anak menuju ke arah sir AG. sir AG kan sebilik dgn Puan Wan Salwani. 


Kami : Sir! Bole bukak pintu x?

Sir AG : Kenape pulak ?

Kami : Nak antar report Far 360 sir. Kteowg dah lambat nie

Sir AG : Yew kew?

Kami : Betul sir !

Sir AG : Due date bile?

Kami : Hari nie sir. X tipu sir ! ( sambil tunjuk report kat sir ). Kteowg mmg dah lambat anta report nie sir.
sepatutnyer hantar 4.30 tadi

Aku ( Liyana Deli ) : Ala sir, x kan bulan syawal nak tipu sir.

Sir AG : ( masil berfikir - fikir )

Aku ( Liyana Deli ) : Kalau sir x pecaye, sir ikut la kiteowg

Kami : please sirrrrrrrrrrrrrrrr! ( merayu - merayu mintak belas kasihan. )
( nasib baik sume lecturer dah balik. kalau x sume lecturer dgr rintihan jiwe kteowg)

sir AG : kowg nie, saya dah nak balik dah 
( sambil berpatah balik ke arah bilik beliau )

Aku ( Liyana Deli ) : alah sir, sir kan bujang lg! xdew sape kat umah
keh keh keh

Kami : ( dlm hati : yeahhhhhhhhhhh !!!!!!!! )

sir AG : nie berape nak bg nie? ( smbil masukkan anak kunci dlm pintu )

Hafiz : sir kan keje. sir bgla kteowg duit raye.

Aku ( Liyana Deli ) : xpew sir, nanti sy doakan sir cepat dpt jodoh 
( memandai jew. ntah2 sir nie dah adew gulpfren ;p )

Adli  : sir! Yana nak bg kueh raye sir !

Aku ( Liyana Deli ) : ( dlm hati, eh ASB nie wat cite gebang pulak )


then, sir yg baik hati lg hati baik tolong la letakkan report Far 360 kat atas meje Madam Wan Salwani. kirenyew menjadi la jampi serapah tipu td. Kah Kah Kah. Then aku ckp kat sir " I owe u one, sir ! ". Sir AG, " ape ? ". Aku repeat balik ayat aku, " I owe u one, sir ". Then sir diam. Ehhhhh sir nie boleh blur pulak kan! Entah2 sir dgr aku ckp " I love u one, sir ". Adoi x sir !! Sir salah dgr nie ! sy suke Nicholas Tse ( bukan name sebenar ) jer. Yg tersgt penting kami mmg bole menarik nafas lege la sbb report uh dah selamat kat atas meje Madam Wan Salwani walaupun dah lambat gile babeng. Asalnyer kene letak kat pigeon hole tapi nak buat mcm mane keadaan memakse kteowg buat mcm uh. 


Adli  : Jasamu Dikenang sir !

Sir : hurmm.. yelah

Aku ( Liyana Deli ) : Terime kasih banyak sir !

Sir : ye ye

Aku ( Liyana Deli ) : Selamat Hari Raye sir !

Sir : ye ye


p/s : sebenarnyew adew lg conservation antara Hafiz & Midot. Tp aku x igt la. Memory otak aku dah full tank. aku nie jew overdose pot - pet  ngn sir. Mesti sir pening ngn perangai kiteowg nie. Xpew, yg penting kami dah anggap sir nie sbg life saviour. Lepas anta report baru terase lapa gile nak mati. Lepas maghrib baru dpt mkn, ceh mcm uh baik aku pose ganti hari nie !


No comments:

Post a Comment