Friday, September 30, 2011

Minggu Terakhir di Bilik 11-D


 dengan ini, sy Liyana Deli mengistiharkan bahawa mggu depan
merupakan mggu terakhir di Kolumpo
ya be da be do
lepas nie aku sibok nak buat solat hajat
supaye pass with flying colours ;p
actually, aku dah bosan dgn kehidupan di KL yg mmg sibok nie
bosan dgn jalan - raya yg asyk jem
bosan dgn bas rapid T327 yg asyk lambat
bosan dgn makcik cleaner yg kadang2 x sapu bilik aku nie
bosan nak menatap bangunan oren
bosan dgn pakcik guard yg asyk tanye " dik mane id ? "
bosan dgn buku tebal2
bosan dgn perangai manusia yg suke hidup dlm kepure-puraan
pendek kate sume bosan la 
tp aku x pernah bosan dgn TS & Jamek
kah kah kah
so hari nie aku buat entry khas lg special
buat roommates2 yg pernah tggl di bilik 11-D nie
supaye bile umo aku 70 tahun nanti
aku masih igt roommates2 aku kat sini.. hehehehe
ACTUALLY bilik kteowg dulu 7 owg
aku, aiza, nanie, midah, nad, nisah & khai
sempat bertogether mase sem 1 jer
pernah outing sesame kat TS tgk movie High School Musical 3
& Susuk
siap pergi Titiwangsa lg, konon2 nak naik Eye On Malaysia
malangnyer Eye On Malaysia dah pindah kat Melaka
siot giler kteowg sendiri x tau!
then, mase sem 2, nad, nisah & khai pindah
nad duduk umah sendiri, khai pindah kptm bangi, nisah pulak Poli Perak
so tinggal la kami ber EMPAT ekor
sebelum rapat ngn dowg, aku kawan baik ngn Mimie
mmg mcm belangkas la
aku siap tolak tawaran Poli PD konon2 nak sehidup semati dgn Mimie sampai grad
tapi sedih sekali dye yg sampai hati meninggalkan aku terkontang kanting
sebab dye pergi Poli Terengganu !
sedih tau x ! sob sob sob

Oktober 2008 - Times Square


tapi dengan kehadiran Aiza, Midah & Nanie
kehidupan aku x pernah sunyi
eceh eceh ayat bunga2 pulak
terus terang, dowg jer yg larat nak layan
perangai aku yg sebijik mcm kanak2 ribena
kadang2 mengada - ngada mcm mintak pelempang sebiji
mane nak dapat kawan yg sggup potong kuku aku wey ?
sbb aku mmg seorang yg pemalas tuk potong kuku sendiri
hidup susah sesame, hidup senang sesame
makan sesame, minum sesame, ketawe sesame, menangis sesame,
study sesame, sambut birthday sesame
& pergi VACATION pun bersame - same
well, bile duit MARA ktoewg lebih
kteowg akan pergi bercuti sesame
xkirelah di luar or didlm Kolumpo nie
saje nak release tension selepas final exam berakhir
& nak eratkan hubungan silaturrahim antara roommates
tipulah sepanjang 3 tahun kami berkawan
xdew gado2, taching2, mara2 or ketidak puasan hati
mcm lagu P.Ramlee " sedangkan lidah lagi tergigit "
" ape pula sesame roommates "
" buang yg keruh ambil yg jernih "
" baru teguh peribadi "
well sape kate aku x tau lagu melayu oi !!!
hehehehehe


November 2009 - Sunway Lagoon & Aquaria


Jun 2010 - Zoo Melaka


November 2010 - Genting Highlands


Mei 2011 - Port Dickson



sekarang kami tinggal berTIGAjer
sbb sem nie nanie ulang alik dari umah dye
so penutup percutian terakhir kami,
kami bertiga pergi Desa Water Park jer
tibe2 nak perasan jap jadi Billie Joe Armstrong nyanyi  lagu
" Wake Me Up When September Ends "
Ha Ha Ha

September 2011 - Desa Water Park 

Last but not least,
aku akan merindui katil bersame tilam empuk ini
katil ini jgk yg membuatkan kdg2 aku ter-skip kelas pagi ;p
seronok dibuai mimpi bersame bear2 kesayangan
especially my lovely BARNEY !

1 comment: