Monday, November 18, 2013

Hati


Separuh dari hatiku berkata ' Terima '
Separuh lagi hatiku berkata ' Pedulikan '
Mane satu kata hatiku yang harus ku turuti ?
Yang harus ke dengar & percaya ?
Jika aku pilih ' terima ' untuk apakah lagi ?
Bahagiakah kau jika aku menderita di sini ?
Setakat ini biarlah aku memilih ' pedulikan '
Cukup sekadar aku melihat kau dari jauh
Itu sudah memadai bagi aku.

" Sedangkan pantai lagi berubah, inikan pula hati manusia "
Adakah benar hati itu boleh berubah - berubah ?
Tidak tetap pendiriannya ?
Jika ya
Ternyata kata -kata dahulu hanyalah sebuah nista
kerana tindakan kau sekarang aku lebih nampak semuanya
Tetapi kau jangan risau
Aku tidak akan pernah pernah salahkan takdir

Maafkan aku
Hati aku masih lagi seperti dulu
Tidak pernah berubah
Aku tidak kisah tiada siapa yang faham
Kerana hati aku tidak perlukan penjelasan
Maafkan aku
Hati aku masih lagi ingin mengetahui pasal kau
Walaupun kau tidak menyedarinya





2 comments: