Friday, November 29, 2013

My Tulisan


Rabu lepas aku OT. Selalu OT aku x balik rumah walaupun dekat. Rehat di bilik boss. Bilik bos yang dah jadi bilik berehat pekerja.  Ha Ha Ha. Best giler. Selalu rehat 2 jam tidur tapi rabu lepas x. Aku tengah rehat pun terpaksa turun sekejap untuk cek barang. Rehat x habis lagi aku kene turun barang sampai lagi. Nampak x begitu besar pengorbanan aku kat sini. Haha. Letih giler oi.

Hari - hari aku kene tegur dengan bos aku sebab tulisan aku yang kecik. Kononnye sebab tulisan aku yang kecik, orang lain x faham & selalu salah buat order. & Kononnya jgk bos aku je yang faham tulisan aku. Kononnya lah kan. Sebenarnya xde kene mgene dgn tulisan aku pun. Aku bukan tulis tamil pun. Dah la kene pakai manual kene tulis semua order. Hadoi. Bayangkan masa rehat aku terpaksa bawak buku order naik atas sebab aku nak cek balik ape yang aku order, bos aku x faham. Alasannya tulisan aku kecil. Tapi sebelum tue bos aku mention dye sowg je yang faham. Aku pun pening sebenarnya.

Aku nak bgatu sejak dari zaman sekolah lagi tulisan aku mmg kecik. Tulisan macam semut memang aku dah lali dengar dah. Kene pakai kanta pembesar kalau nak baca lah. Etc Etc Etc. Masa nak SPM cikgu BM suruh aku besarkan sikit tulisan sebab takut pemeriksa tengah bad mood lalu failkan kertas penulisan aku. Tapi xpun. ( BANGGA NIE ). Diikuti zaman kolej pulak. Zaman kolej rasenye xde la kene tegur sangat sbb tulisan kecik tapi selalu kene tegur sbb aku selalu pakai pensel dari pen. Ye la senang padam. Bila dah habis belajar aku lama la x menulis. So bila aku masuk kerja, kene tulis balik memang tulisan cakar ayam. Pendek kata tulisan aku buruk nak mampus. Kene bahan sebab tulisan buruk. Ok fine. Padahal campur malas nak tulis kan. So bila dah hari - hari menulis tulisan aku kembali kepada asal. Kecik. Kene tegur jgk. Masa isi borang nak beli kereta, abg Jepp tuliskan balik sebab abg Jepp cakap tulisan aku so so kecik.   

So my kawan - kawan dah tau kekecilan tulisan aku. Tapi aku bg bukti kepada sesiapa yang x pernah tgk. Aku pun geledah bilik hari tue cari bukti tulisan aku masa zaman sekolah & masa zaman kolej. Ternyata masih ada sisa - sisa sebab kebanyakkannya aku dah jual dekat lori surat khabar lama.


PAST








PRESENT








So ini tulisan bos aku
Dah la buruk, x faham pulak tue
Pernah jumpa pekerja yang jujur nie ?
Ha Ha Ha
Honestly, aku sorang yang faham tulisan beliau






No comments:

Post a Comment